NOI REGULI PENTRU NUMIREA DIRECTORILOR DE SPITALE

Doritorii de a deveni manageri de instituții medico-sanitare publice trebuie să aibă experiență de cel puțin cinci ani într-o funcție de conducere. În schimb, nu vor mai fi evaluați după criteriul „reputație bună”. Sunt câteva dintre modificările aduse regulamentului de concurs, aprobate de Cabinetul de miniștri. Potrivit proiectului aprobat, competențele teoretice și practice ale candidaților vor fi testate la Școala de management în sănătate publică a Universității de Stat de Medicină și Farmacie, conform metodologiei aprobate de minister.

Totodată, ședințele comisiei vor fi publice. Doritorii trebuie să anunțe secretarul comisiei cu cel puțin două zile înainte de data ședinței că vor să participe. Totuși, numărul observatorilor va fi limitat. Aceștia nu vor putea să se implice la evaluarea candidaților. Au însă dreptul să semnaleze încălcările depistate prin consemnări în procesul verbal al ședinței.

De asemenea, Guvernul a decis că viitorii manageri de instituții medico-sanitare publice trebuie să aibă experiență de cel puțin cinci ani în funcții de conducere. „Pentru sporirea nivelului de responsabilitate asumată, dar și motivarea de a crește profesional gradual”, se explică prevederea în nota informativă a proiectului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *